Perhejuhlat ja hautajaiset

Perhejuhlat ovat tietynlaisia käännekohtia ihmisen elämässä. Ne voivat olla ilon tai surun juhlia, mutta aina ne vaikuttavat jollakin tavalla elämäämme.
Ihmisen elämä on suurelta osalta arkea ja sen touhuja. Seurakunta haluaa kannustaa viettämään perhejuhlia ja haluaa näin myötäelää arjessa ja juhlassa.
Ristiäisiä, rippijuhlia, häitä ja hautajaisia järjestettäessä olemme käytettävissäsi ja tarjoamme apuamme ja osaamistamme. Jotta pääset alkuun perhejuhlan järjestämisessä, voit ottaa yhteyttä kirkkoherranvirastoon.

Ota yhteyttä!

Kun haluat kastaa lapsesi tai mennä naimisiin, ota yhteyttä  kirkkoherranvirastoon
040 7120560

Kirkkoherranvirasto auttaa myös rippikouluun liittyvissä kysymyksissä ja hautajisten järjestelyssä.

Pälkäneen seurakunnan kirkkoherranvirasto on avoinna kirkollisten toimitusten sopimista varten maanantaisin ja torstaisin  klo 10 -13 Luopioisten seurakuntatoimistolla ja tiistaisin klo 10-16 ja perjantaisin klo 10-13 Pälkäneen Pappilassa.

Kastetut, vihityt ja haudatut - tietojen julkaiseminen

Pälkäneen seurakunnan kastetuista, vihityistä ja haudatuista julkaistaviin tietoihin kysytään asianomaisilta aina lupa.

Automaattisesti kaikkien tietoja  ei siis ole seurakunnan nettisivuilla ja Sydän-Hämeen lehdessä.

Merkkipäivämuistamiset

• Varhaiskasvatus muistaa lapsia1-, 2-, 3-, 4-, 5-vuotispäivänä onnittelukortilla. Nelivuotiaille  järjestetään yhteiset syntymäpäiväjuhlat, joihin kutsutaan kirjeitse. Lisätietoja lapsityönohjaaja Marja Lepistöltä p. 040 712 0571.
  • 10 vuotta täyttäville järjestetään 10 -synttärit vuosittain. Päivänsankareille lähetetään henkilökohtainen kutsu juhlaan.
  • 70-, 75-vuotta täyttäviä seurakuntamme jäseniä kutsutaan yhteiseen syntymäpäiväjuhlaan vuosittain. Lähestymme syntymäpäivän viettäjiä kirjeitse, jossa on tarkemmat tiedot juhlasta ja siihen ilmoittautumisesta.
  • 80-, 85-, 90- ja yli 90-vuotiaita käydään henkilökohtaisesti onnittelemassa. Päivänsankari voi, niin halutessaan, pyytää pappia, diakoniatyöntekijää tai jotain muuta seurakunnan työntekijää onnittelukäynnille kotiinsa tai laitokseen, sairaalaan tai vastaavaan paikkaan, jossa asuu.

• Aina on myös mahdollista pyytää seurakunnan työntekijöitä juhlistamaan omaa syntymäpäiväjuhlaa, tuleepa vuosia täyteen minkä verran tahansa. Toivomme kuitenkin, että pyynnöt tulevat tarpeeksi ajoissa.

Kodin siunaaminen

Jokainen tupa on siunaamisen arvoinen. Siunaaminen on rukousta, jossa kurotetaan kohti arkea. Jumalaa pyydetään olemaan läsnä tavallisissa asioissa, arjen keskellä.

Koti voidaan siunata myös kasteen, seurojen tai muun luontevan tapahtuman yhteydessä.  Kodin siunaamisen voi toimittaa myös oman perheen ja läheisten kesken ja sen voi tehdä joku läsnäolevista.

Haluatko, että sinun kotisi siunataan? Ota yhteyttä p 040 712 0560.

"Hyvä Jumala, kiitän kodista,
omaisista, perheestämme.
Sinulta on elämämme.
Kaikki rakkaani ovat lahjaasi." Virsi 471:1

Juhlatilat

Pälkäneen seurakunnan tiloja, kuten kirkkosaleja ja muita juhlatiloja, voi varata kirkollisiin perhejuhliin.

Tiloja vuokraataan kirkkoherranvirastosta p. 040 7120560.