Älä pelkää

Viimeiset viikot ovat olleet ahdistavia kaikille. Yht`äkkiä pitkän koronan jälkeen, joka vieläkin jyllää joukossamme, Venäjä hyökkäsi Ukrainaan. Alkoi sota. Epävarmuus ja ahdistus valtasivat mielet. Monet ovat eläneet viime päivät pelon vallassa.

Pelko lamaannuttaa ihmiset, mutta siihen on olemassa lääke: Jumalaan turvautuminen. Jeesus sanoo monen monessa Raamatun kohdassa: Älä pelkää, älkää pelätkö.
Tarvitsemme turvaa ja lohdutusta. Saamme molempia Jumalalta, sillä hän on meidän turvakalliomme ja -linnamme. Kun tämän oivallamme, voimme lohduttaa ja rohkaista lähimmäisiämme, tarttua kädestä  ja sanoa: Älä pelkää. Turvamme on ikiaikojen Jumala.
Saamme vihan, pelon ja ahdistuksen sijaan miettiä, miten voimme auttaa. Valtiot ja
 järjestöt ovat jo aloittaneet avustustoiminnan ja seurakunnatkin keräävät apua hädässä oleville. Monet yksityisetkin henkilöt ovat vieneet apuaan Ukrainan rajoille.
Apuamme tarvitaan varmasti vielä paljon lisää. Meillähän useimmilla on yltäkyllin kaikkea. Autetaan, missä pystytään.
Joku kyselikin tekeekö kirkko auttamiseksi muuta kuin rukoilee. Toki tekee, mutta ennenkaikkea rukoilee! Jumalalla on kaikki valta maan päällä ja taivaassa, siksi kaikki rukoilemme rauhaa maan päälle. Kaikki saavat yhtyä tähän rukousrenkaaseen ja sanoa: Anna Isä rauhasi. Anna meidän olla myös rauhasi välikappaleita. Siunaa ja varjele, hoida ja paranna. Herra poista pelkomme ja anna meille Sinun rauhasi. Aamen.
Siunausta kaikille!
Pälkäneen seurakunnan lähetyssihteeri Paula Eloranta