Kappeliseurakunnalle ja nuorille uudet edustajat seurakuntaan

Pälkäneen kirkkovaltuusto valitsee Luopioisten kappeliseurakunnalle kuusijäsenisen johtokunnan. Johtokunnan toimikausi on kolmivuotinen, koska valtuustokausi on kesken.

Johtokunta korvaa entisen kappelineuvoston, joka ei uuden kirkkolain mukaan ole enää hallinnollinen elin. Johtokunta turvaa kappelineuvoston tapaan kappeliseurakunnan jäsenten osallistumis- ja vaikuttamismahdollisuudet.
Lisäksi seurakuntaan perustettiin uuden kirkkolain mukainen nuorten vaikuttajaryhmä. Se vahvistaa lasten ja nuorten osallisuutta seurakunnan päätöksenteossa, toiminnassa ja sen suunnittelussa.

Kirkkoneuvosto valitsi nuorten vaikuttajaryhmään Hertta Judénin, Alisa Lehtelän ja Saga Pajulan. Kahdeksi vuodeksi valittavan vaikuttajaryhmän jäsenten tulee olla alle 29-vuotiaita seurakunnan jäseniä.

2024-02-06 16:14:27.0