Matkahuoltoilta viinistä ja kirkosta

Matkahuoltoillat käynnistyvät tauon jälkeen. Syksyn ensimmäinen matkahuoltoilta pidetään keskiviikkona 18.10 klo 18 Pälkäneen seurakuntatalolla, teemalla Viinistä ja kirkosta. Aiheesta alustaa kesäpälkäneläinen, teologian tohtori Kari Latvus.

Aittoon viinitarha.jpg

Pälkäneen seurakuntatalolla, teemalla Viinistä ja kirkosta.  Aiheesta alustaa kesäpälkäneläinen,  teologian tohtori Kari Latvus. Kari  Latvus  on syntynyt  Luopioisissa  Aitoolaisten  opettajien Olavi ja Ingrid Latvuksen poikana. Kari on toiminut pappina ja opettajana mm. Suomen Pipliaseurassa, Kirkon koulutuskeskuksessa, Honkongissa,  Helsingin yliopistossa, Tallinnassa,  diakonia-ammattikorkeakoulussa, merimieskirkossa sekä kirkkohallituksen asiantutijana.  Teologisessa tutkimuksissaan ja julkaisuissaan Latvus on valottanut Raamatun ja  diakonian teemoja.
Kari Latvus on viettänyt lähes kaikki elämänsä kesät Aitoossa.  Viinit ja viinikultuuri on kiinostanut Kari Latvusta pitkään. Viime vuoden lopulla hän jäi eläkkeelle Kirkkohallituksen asiantuntijan työstä, ja sen jälkeen viininviljelyyn on Aitoossa on jäänyt aikaa.  Hän toimii  Suomen viininkasvattajien puheenjohtaja ja on julkaisut syksyllä kirjan Viinitarha Aitoossa.
Matkahuoltoillassa on  myös musiikkista vastaa Eveliina Sydänlähde ja tarjoilusta Mirva Nikkanen

Mistä nimi Matkahuolto
Kun Pälkäneen seurakuntataloa rakennettiin poikkesi rakennustyömaalla mies ja kyseli tähänkö se uusi matkahuolto tulee?  Paikalla ollut Kalle Laakso ei lähtenyt asiaa korjaamaan, koska oivalsi, totta tosiaan paikalle on tulossa matkahuolto. Vuodesta 1979 Pälkäneen seurakuntatalo on toiminut elämänmatkalaisten matkahuoltona. Talossa on iloittu, surtu, laulettu, leikitty, tanssittu, kohdattu toisia ja saatu elämän matkan seuraavalle etapille huoltoa. On huollettu koko ihmistä.

2023-10-16 10:10:22.0