Seurakunta uusii hautausmaan aitaa ja ruumiskylmiötä

Tommolan hautausmaan metsänpuoleiseen reunaan asennetaan kettinkiaita.

Vanha lauta-aita purettiin keväällä. Rajalla on kivitolppia, joihin kettinki ripustetaan.
300 metrin mittainen kettinki maksaa 7650 euroa. Kiinnikkeet ja asennus tilataan kilpailutuksen jälkeen luopioislaiselta Leo Ratiselta.
Kirkkoneuvosto päätti myös hankkia lisätilaa hautausmaan ruumiskylmiöön. Siunauskappelilla on nykyisin nelipaikkainen kylmäkaappi, jonka moottoria korjattiin viime kesänä. Sen rinnalle hankitaan kaksi kaksipaikkaista kaappia. Niissä molemmissa on oma moottori, mikä vähentää vikaantumisesta aiheutuvaa riskiä.
Uudet kylmäkaapit hankitaan Hermatel Oy:ltä. Asennettuna niiden arvonlisäveroton hinta on reilut 25 600 euroa. Uusi koneisto vanhaan kylmiöön ja tilan jäähdytyslaitteisto hankitaan Stonefell Oy:ltä. Hintaa niille kertyy vajaat 11 400 euroa.

2023-08-13 18:12:53.0