lapsia kerhossa

Lapsille ja lapsiperheille

SEURAKUNNAN TOIMINTAA LAPSILLE JA PERHEILLE

PÄIVÄKERHOT 3-5-vuotiaille Pälkäneen seurakuntatalossa keskiviikkoisin ja perjantaisin klo 9–12.

Tiedustelut kerhoista Marja Lepistö p. 0407120571 tai s-posti marja.lepisto@evl.fi.

PERHEKERHOT:

Pälkäneen seurakuntatalossa tiistaisin klo 10–12.

Luopioisten seurakuntakeskuksessa maanantaisin klo 10–12.

Kerhoissa tarjolla keittolounas 3€ / perhe.

PERHEIDEN ILLAT Luopioisten seurakuntakeskuksessa ja Pälkäneen seurakuntatalossa noin kerran kuussa.

MUU TOIMINTA

Perheiden kevätjuhla to 16.5. Pälkäneen seurakuntatalossa klo 18.

Perheiden päivä su 19.5. Seitsyen leirikeskuksessa klo 11-14.

Perheiden retkipäivä ti 28.5. Raudanmaan Lasten Pikkupihalle kangasalle.

Puistoperhekerhot Pälkäneen seurakuntatalon alapihan Hirvipuistossa tiistaisin 21.5. / 4.6. / 11.6. / 18.6. / 13.8. / 20.8. /27.8. klo 10-12.

Tiedustelut toiminnasta Marja Lepistö p. 0407120571, s-posti marja.lepisto@evl.fi

Kaikki mukaan kirkkokerhoon!

Pälkäneen seurakunnassa aloitellaan tänä keväänä uudenlaista kerhoa: kirkkokerho kokoontuu ensimmäisen kerran sunnuntaina 21.4. Tavoitteena on, että kirkkokerhoa olisi ainakin kerran kuussa sunnuntaisin jumalanpalveluksen aikana kirkossa – tai missä jumalanpalvelusta kulloinkin vietetäänkin, joko Pälkäneellä tai Luopioisissa – ja kerhoon ovat tervetulleita kaikenikäiset lapset (ihan pienimmillä on hyvä olla oma aikuinen turvana mukana). Puuhaa löytyy niin alle kouluikäisille kuin koululaisillekin. Uuden kerhon juuret löytyvät tietenkin perinteistäkin perinteisemmästä pyhäkoulusta.

Kirkkokerhossa esimerkiksi leikitään, lauletaan, tutustutaan Raamatun kertomuksiin ja kirkkovuoden kulkuun, ihmetellään yhdessä Jumalaa ja maailmaa, jutellaan, näytellään, piirretään, askarrellaan, rukoillaan ja vaikka mitä! Kerholaisten toiveitakin otetaan ilomielin vastaan.

Kirkkokerho alkaa kirkosta, josta alkuvirren jälkeen lähdetään kerhoon muualle samaan rakennukseen yhdessä ohjaajien kanssa. Ehtoolliselle palataan yhteiseen jumalanpalvelukseen ja kerholaiset voivat liittyä perheensä seuraan tai halutessaan tulla siunattaviksi kerho-ohjaajan kanssa. Ehtoollisen jälkeen voi jäädä kirkkosaliin tai siirtyä leikkimään lastenhuoneeseen. Kirkkoon ja kerhoon voi tulla myös ilman vanhempiaan. Silloin kannattaa Pälkäneen kirkossa suunnata eturiviin ison kirkkonallen luo, niin ohjaaja varmasti huomaa jokaisen tulijan..

Maaria Kaajan lisäksi kirkkokerhon ohjaajakaartiin liittyy Päivi Salo-Pitkänen. Mikäli innostut asiasta, niin lisävapaaehtoiset toivotetaan lämpimästi tervetulleiksi! Mitä enemmän ohjaajia löytyy, sitä useammin on mahdollisuus kerhoa järjestää ja sitä vähemmän kerhon ohjaaminen kuormittaa yksittäisiä vapaaehtoisia. Kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä seurakunnan lapsityönohjaajaan, Lepistön Marjaan (0407120571), tai tulla nykäisemään Maariaa tai Päiviä hihasta kirkossa tai kylillä.

Seuraavan kerran kirkkokerho kokoontuu Pälkäneen kirkossa 26. 5. klo 10.

TERVETULOA LAPSET, NÄHDÄÄN KIRKOSSA!