Tervehdyskäynnit ikäihmisten merkkipäivien aikaan

Normaalioloissa seurakunnan työntekijät käyvät kutsuttaessa tervehtimässä 80, 85, 90 ja yli 90-vuotta täyttäviä seurakuntalaisia. Nyt korona-aikana merkkipäivää viettäville lähetetään syntymäpäivän alla kirje, mutta työtekijät osallistuvat syntymäpäiviin harkintansa mukaan. Merkkipäiväkäynti tapahtuu aina kutsusta. Kenenkään luokse ei siis tulla automaattisesti.

Onnittelukirjeen saavat myös 70- ja 75 vuotta täyttävät. 70-  ja 75 –vuotta täyttävien yhteisiä juhlahetkiä vietetään erikseen Pälkäneellä ja Luopioisissa - sitten kun tilanne sen taas sallli.

Pappi tai diakoni voi käydä lyhyesti tervehtimässä päivänsankaria kotona yksityisesti turvavälit huomioiden ja maskia käyttäen. Myös muulloin kuin syntymäpäivän aikaan tällainen käynti on mahdollinen. Jos toivot tällaista vierailua, ota silloin yhteyttä Jari Kemppaiseen, Janne Vestoon, Virpi Kangasniemeen tai Päivi Gireniin.

Yhteyttä voi ottaa myös sähköpostilla osoitteella palkane.srk@evl.fi . Liitä viestiin puhelinnumerosi.